Facebook Graphics Myspace Fairies Gothic Angels Mermaids



Rabu, 23 Februari 2011

Ibu

Oleh Princess Lovely-Dew'

Ibu ? Sungguh , setiap kali menyebut " Ibu " membuat hati ini bergetar , ada nuansa sejuk yang mendamaikan . Ibu menjadi simbol akan makna cinta sejati , lautan kasih sayang yang tak pernah mengenal kata tepi .
Dan wahai para Ibu , beruntunglah karena ALLAH dan Rasul_Nya telah menempatkan posisimu penuh dengan untaian mutiara kemuliaan yang tak ada tanding dan bandingnya .
Aisyah ra berkata , Aku bertanya kepada Rasulullah SAW , siapakah yag lebih besar haknya terhadap perempuan ? jawab baginda SAW , Suaminya . Siapa pula yang berhak terhadap lelaki ? jawab Rasulullah SAW , Ibunya .

Perempuan apabila shalat lima waktu , puasa bulan ramadhan , taat pada suaminya , masuklah dia dari pintu surga dari mana saja yang dia kehendaki .
Tiap perempuan yang menolong suaminya dalam urusan agama , maka ALLAH SWT memasukkan dia ke dalam surga lebih dahulu daripada suaminya ( 10.000 tahun ) .

Apabila seseorang perempuan mengandung janin dalam rahimnya , maka beristighfarlah para malaikat untuknya . ALLAh mencatatkan baginya setiap hari dengan 1000 kebaikan dan menghapusnya dari 1000 keburukan . Dua rakaat shalat perempuan hamil adalah lebih baik daripada 80 rakaat shalat perempuan yang tidak hamil .

Apabila seseorang perempuan mulai sakit hendak bersalin , maka ALLAH SWT mencatatkan baginya pahala orang berjihad pada jalan ALLAH SWT .
Apabila seseorang perempuan melahirkan anak , keluarlah daripada dosa-dosa seperti keadaan ketika ibunya melahirkannya . Ibu yang memeberi minum susu kepada anaknya dari badannya akan dapat satu pahala dari tiap-tiap titik susu yang di berikannya .
Apabila semalaman Ibu tidak tidur dan memelihara anaknya yang sakit , maka ALLAH SWT memberinya pahala seperti memerdekakan 70 orang hamba dengan ikhlas untuk membela agama ALLAH SWT .

Seorang wanita solehah adalah lebih baik daripada 70 orang wali .
Do'akanlah anakmu ini ibu agar bisa segera membalas lautan cintamu , Ibu jika belum pernah kau dengar ucapan terima kasihku , ketahuilah do'aku ini :
Ya ALLAH ... berikanlah kedua orang tuaku balasan yang sebaik-baiknya atas didikan mereka padaku dan " pahala " yang besar atas kasih sayang yang mereka limpahkan padaku , amin ....

Tidak ada komentar:

Posting Komentar